ZAINTERESOWANIE CZWORONOGIEM

Zależy mi na tym, aby dziecko z autyzmem formułowało wypowiedzi w pierwszej oso­bie liczby pojedynczej. Gdy głaszcze psa, proszę, aby mówiło, co teraz robi, np. „głaszczę psa”, „dotykam jego ucha”, „daję mu smakołyki”. Za każdą pozy­tywną wypowiedź chwalę dziecko. Dzieciom z autyzmem pozwalam bardzo długo leżeć na psie, ponieważ, jak zauważyłam, sprawia im to wielką przyjem­ność. Takie dzieci mają też zwyczaj przytulania się własnym czołem do czoła psa, i trwają w takim emocjonalnym porozumieniu przez dłuższą chwilę. Nie­stety, ćwiczenia z psem w przypadku tych dzieci są zwykle krótkie. Dosyć szyb­ko tracą one zainteresowanie czworonogiem.

Cześć! Jestem Jarek i tego bloga prowadzę z pasji, lubię dzielić się z ludźmi swoim doświadczeniem i wiedzą, a także moją pasją. Mam nadzieję, że artykuły Ci się podobają! Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)