POTRZEBNY CZAS

Potrzeba zwykle dużo czasu, aby w takich dzie­ciach wzbudzić zainteresowanie psem. Jednak po wielu sesjach dzieci autys­tyczne nie tylko potrafią zwierzę głaskać, ale z wielką przyjemnością kładą się na leżącego psa, chętnie prowadzą go na smyczy i rzucają mu piłkę. Niektóre dzieci spontanicznie wydają psu adekwatne komendy: „siadł”, „daj łapę”. Jest to wielki krok naprzód w nawiązaniu kontaktu dziecka ze światem. Psy odgrywają wielką rolę w terapii dorosłych osób niepełnosprawnych. W zależności od rodzaju i stopnia niepełnosprawności specjalnie przygotowa­ne psy podejmują różne zadania.

Cześć! Jestem Jarek i tego bloga prowadzę z pasji, lubię dzielić się z ludźmi swoim doświadczeniem i wiedzą, a także moją pasją. Mam nadzieję, że artykuły Ci się podobają! Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)