PODCZAS ZAJĘĆ Z UDZIAŁEM PSA

Podczas zajęć z udziałem psa stosuję przede wszystkim nagrody w formie po­chwał. Dzieci czują się wówczas zauważone i docenione. Stosowanie słodyczy jako ‘ nagrody uważam za błąd. Słodycze mogą odwrócić uwagę dziecka od terapii. Pew- ,’nego dnia chciałam nagrodzić cukierkiem chłopca chorego na autyzm. W chwili, gdy dostrzegł opakowanie cukierka {kolorowe, błyszczące i szeleszczące), zupełnie wy- łączył się z zajęć, a jego uwaga całkowicie skupiła się na papierku, w który owinięty był cukierek. Uważam, że stosowanie kar wobec dzieci niepełnosprawnych zarówno fizycznie, jak i umysłowo jest po prostu niewłaściwe. Dzieciom, które zachowują się naprawdę niegrzecznie, staram się okazać wiele cierpliwości i zrozumienia. Czasa- mi, z obawy o zachowanie dobrych relacji dziecka z psem, stosuję upomnienia.

Cześć! Jestem Jarek i tego bloga prowadzę z pasji, lubię dzielić się z ludźmi swoim doświadczeniem i wiedzą, a także moją pasją. Mam nadzieję, że artykuły Ci się podobają! Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)