DL DZIECI Z AUTYZMEM

Indywidualne ćwiczenia zwykle prowadzę z dziećmi autystycznymi. Staram się przede wszystkim nawiązać kontakt z dzieckiem, wywołać u niego zaintere­sowanie psem i zyskać jego zaufanie wobec psa i siebie. W przypadku dzieci z różnymi postaciami autyzmu rezygnuję z ćwiczeń lokomocyjnych i motorycz- nych. Staram się, aby dziecko w miarę szybko podeszło do psa, zaczęło go głaskać i położyło się na nim. Gdy dziecko głaszcze psa, usiłuję w sposób natu­ralny nawiązać i utrzymać z nim kontakt, po prostu zwracając się do niego: „Piesek jest miły i ciepły, czujesz?” albo mówię: „Chodź, policzymy, ile ma łap?”. Naprawdę często udaje się wciągnąć dziecko w krótką rozmowę.

Cześć! Jestem Jarek i tego bloga prowadzę z pasji, lubię dzielić się z ludźmi swoim doświadczeniem i wiedzą, a także moją pasją. Mam nadzieję, że artykuły Ci się podobają! Zapraszam do czytania!
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)